Beethoven Sonata No. 8 Op. 13 (Pathetique) – Daniel Barenboim

LIKE

Daniel Barenboim breathes fresh life into the timeless Pathetique Sonata. With a rare combination of artistic prowess and erudite knowledge, Barenboim demonstrates a deep understanding of this music that can be simultaneously appreciated on both a cerebral and emotional level.

Though the title ‘Pathétique’ was conferred on Sonata No. 8 in C minor, Op. 13 by his publisher, Beethoven consented to its use. lt refers to the soulful Adagio cantabile middle movement, perhaps the most familiar ever written for the piano – a near-continuous stream of melody set to a light accompaniment.

The movements of Pathetique Sonata:

I. Grave — Allegro di molto e con brio 0:19
II. Adagio cantabile 9:46
III. Rondo: Allegro 15:11

The Grammy award-winning pianist Daniel Barenboim has been active on the concert stage since the age of seven, when he made his stage debut in his hometown of Buenos Aires. Well known for his work with the East-Western Divan Orchestra, a group of young Arab and Israeli musicians, he is currently the director of the Berlin State Opera, La Scala (Milan) and the Staatskapelle Berlin. Barenboim is described as “one of the few musicians in the world today who could accurately be describe as legendary”.

Also listen: Liszt: Consolation No. 3 – Daniel Barenboim

 

دانييل بارنبويم يعطي روحاً جديدة للسوناتا الخالدة “Pathetique”, مع مزيج نادر من البراعة الفنية والمعرفة الفطنة، بفهمه العميق لهذه الموسيقى التي يمكن تقديرها في وقت واحد على كل من المستوى العقلي والعاطفي.

على الرغم من أن اسم “Pathétique” تم إطلاقه على هذه السوناتا “Sonata No. 8 Op. 13” من قبل الناشر إلا أن بيتهوفن كان موافقاً على الاسم الذي يعبربوضوح عن حركة الوسط Adagio cantabile المفعمة بالحيوية، والتي يمكن القول أنها أكثر حركة مألوفة على الإطلاق للبيانو – وهي عبارة عن تيار شبه مستمر من اللحن مع نغمات مرافقة ناعمة.

حركات Pathetique Sonata:

الأولى: Grave — Allegro di molto e con brio 0:19
 الثانية: Adagio cantabile 9:46
الثالثة: Rondo: Allegro 15:11

كان عازف البيانو دانييل بارنبويم الحائز على جائزة غرامي نشطاً على خشبة المسرح منذ السابعة من عمره ، عندما ظهر لأول مرة على خشبة المسرح في مسقط رأسه في بوينس آيرس. يشتهر بعمله مع فرقة أوركسترا الشرق والغرب ، وهي مجموعة من الموسيقيين العرب والإسرائيليين الشباب، ويشغل حالياً منصب مدير أوبرا برلين الحكومية ، ولا سكالا (ميلان) (La Scala (Milan وستاتسكابيل برلين Staatskapelle Berlin. يوصف بارنبويم بأنه “أحد الموسيقيين القلائل في العالم اليوم الذين يمكن وصفهم على أنهم أسطوريون بكل معنى الكلمة”.


Join us to receive updates and "Love" tracks .. Log in 

LEAVE A COMMENT: