Dhafer Youssef – Les Ondes Orientales

LIKE

The Dhafer Youssef quartet, with Tigran Hamasyan on piano, Chris Jennings – double bass, Mark Guiliana – drums.

“Dhafer Music is the result of his Sufi Background! It helps us to realize the real wonder of being human, that we must learn to accept ourselves with strengths and weaknesses, ups and downs. The lesson is sometimes learned through a painfully process, because it Si not always easy to to accept what we are, especially, when it doesn’t correspond to the image of others and to their expectations.

One has to turn away from the outer, material and superficial world of illusion,and leave behind our illusory nature, driven by our ego dictatorship , to finally enter the arena of our true self and stop being strangers to ourselves which is the main source of the emptiness that comes with the feeling of loneliness.”…. youtube comment

Also listen: Dhafer Youssef – Soupir Eternel

 

يؤدي ظافر يوسف “الأمواج الشرقية “مع تيغران هاماسيان على البيانو ، كريس جينينغز – دبل باص ،مارك جيليانا – درامز.

تأتي موسيقى ظافر يوسف كنتيجة لخلفيته الصوفية! إنها تساعدنا على إدراك المعجزة الحقيقية للإنسان ، وهي أنه يجب علينا أن نتعلم نتقبل أنفسنا بنقاط قوتنا وضعفنا. أحياناً نتعلم هذا الدرس بطريقة مؤلمة، لأنه ليس من السهل علينا قبول ما نحن عليه، خاصةً عندما لا يتوافق مع صورة الآخرين وتوقعاتهم عنا.

على المرء الابتعاد عن العالم الخارجي المادي والسطحي الغير حقيقي، وعدم الانجرار وارء الأنا(الشخصية) التي ترضي الآخرين, والتوقف عن أن نكون غرباء عن أنفسنا، الذي هو المصدر الرئيسي للفراغ الذي ينبع منه الشعور بالوحدة.

 


Join us to receive updates and "Love" tracks .. Log in 

LEAVE A COMMENT: